יום שני, 18 בינואר 2016

עורך דין לענייני משפחה

 
סוגיות משפטיות רבות קיימות בתחום דיני המשפחה כאשר ברוב המקרים משמעויותיהן של ההחלטות הנלקחות, בין אם בהסכמים ובין אם ע"י השופטים, הינן ארוכות טווח. בשורות הקרובות נרחיב מעט יותר אודות זירתו המקצועית של כל עורך דין הפועל בזירה מקצועית זו, הלא הוא עורך דין לענייני משפחה.

גירושין

זוגות רבים בישראל בוחרים לסיים את הפרק הממוסד בחייהם ולהתגרש, בין אם הם סטרייטים או חד מיניים. תהליך הפירוק עשוי להיחתם בהסכם גירושין שנחתם ע"י שני בני הזוג ומובא בפני שופט לאישור וחתימה או להכרעתו, במקרה שלא ניתן לחתום על הסכם. עורכי דין לענייני משפחה מלווים את לקוחותיהם בבית הדין הרבני ובבית המשפט לענייני משפחה ומנחים אותם לאיזה ערכאה לפנות, אילו מסמכים להשיג ואיזו אסטרטגיה היא הטובה ביותר כגון תביעת הכתובה, טיפול בסרבנות גט ועוד.

מוזמנים לקרוא עוד על כללי "עשה" - "אל תעשה" לגברים בתהליך גירושין.

ידועים בציבור

המונח ידועים בציבור הולך ומתבסס לו בשנים האחרונות בקרב שכבות כל בני הגילאים. מצד אחד, בני זוג צעירים שחיים יחדיו שנים ארוכות ולא ממסדים את הקשר ביניהם ומצד שני, מבוגרים יותר שחיים יחדיו ואינן מעוניינים להתמסד באופן חוקי. מה קורה כאשר זוגות אלו נפרדים? ובכן, גם במקרים האלה ניתן לפנות אל עורך דין לענייני משפחה על מנת שאף אחד מהצדדים לא ייפגע וכל אחד מהם יקבל את החלק המגיע לו.

צו ירושה

ובסופו של דבר, גם מוות הוא חלק בלתי נפרד מחייה של כל משפחה, ובמקרים האלה יש לטפל בענייני הכספים ונכסים של המנוח. הדבר נעשה באמצעות צו ירושה. צו זה הינו צו בית משפט, שקובע בהיעדר צוואה כיצד יחולק רכושו של אדם שנפטר בהתאם ליורשים החוקיים. פעמים רבות לאחר פטירתו של אדם מתגלות עובדות חדשות לגביו ולעיתים צצים מקורבים מהעבר לדרוש את חלקם. הן לבית הדין הרבני והן לבית המשפט לענייני משפחה הסמכויות להכריע בדיני צוואה וירושה, כאשר מומלץ לפנות מראש אל עורכי דין מומלצים לענייני משפחה על מנת לקבל את מלוא פוטנציאל הירושה.
   
על כל הנאמר לעיל, עו"ד דיני משפחה אמון גם על עריכת ההסכמים שמטרתם היא מניעת ההגעה לבתי המשפט מראש וחתימתם בשלבים שהם חסרי קונפליקט רגשי, כגון הסכמי ממון בין ידועים בציבור, הסכמי ממון לפני חתונה, עריכת צוואות, הסכם שלום בית ועוד.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה