יום ראשון, 20 בדצמבר 2015

להתגרש בלי לריב - המדריך לגירושין ברוח טובה

בני זוג שמחליטים להתגרש עוברים תהליך רגשי לא פשוט הכולל תסכול, תחושות אכזבה וכשלון, כעס, בלבול ועוד. כאשר הגירושין הם יוזמתו של צד אחד, התהליך מורכב וקשה עוד יותר. קל להיכנע לכעס שמרגישים כלפי בן הזוג השני, לריב, ולחפש נקמה דרך מירור החיים של הצד השני בכל מיני דרכים. לטובתכם ולטובת ילדיכם, אם יש כאלה, עדיף לנהוג בדרך ארץ ולהתגרש בצורה בוגרת ונעימה. זה בהחלט אפשרי.



ייעוץ

בין אם אתם בצד היוזם את הגירושין או בצד שהגירושין נוחתים עליו כרעם ביום בהיר, אל תפעלו בפזיזות. הדבר הראשון שיש לעשות הוא לגשת לקבל ייעוץ משפטי מעורך דין מומחה לענייני גירושין, שיכול להנחות אתכם לגבי הצעדים שעליכם לעשות כדי לסיים את התהליך כמה שיותר מהר, ולהסביר לכם מהו התהליך הצפוי.

גישור

כדי להימנע ממריבות ככל האפשר עדיף להשתמש בתיווך של גורם מקצועי שיגשר בין הצדדים, והיום ניתן למצוא יועצי גירושין ועורכי דין המוסמכים גם לתיווך וגישור בענייני משפחה. יותר ממומלץ להיעזר בהם. התקשורת הישירה בין בני הזוג המתגרשים מסובכת ולא פשוטה, ודרוש גורם מאזן שיאפשר לכם להבין אחד את השני יותר טוב ולעשות את התהליך מתוך כבוד הדדי והסכמה.

גירושין בהסכמה

למעשה, כל הדיונים בבית המשפט יכולים להיות מיותרים אם בני הזוג ישכילו להגיע להסכם גירושין שמוסכם על שניהם. כאמור, קשה להגיע לכך לבד, ללא תיווך, שכן הרגשות הסוערים מקשים על ניהול התהליך בצורה שקולה ועניינית. הסתייעות בעורך דין מנוסה לענייני משפחה בכתיבת הסכם גירושין ששני הצדדים מסכימים עליו תאפשר להם להגיע לבית המשפט עם ההסכם המלא כדי לקבל את אישורו של בית המשפט ולהתחיל את הפרק החדש בחייהם בהקדם האפשרי.



בשביל כבוד צריך לעבוד

כמובן ששני הצדדים צריכים להחליט מהם הקווים האדומים של כל אחד מהם ועל מה הם לא מוכנים להתפשר, אך יחד עם זאת כדאי כן להתפשר איפה שרק אפשר ולבוא אחד לקראת השני. שמירה על יחסים טובים, מכבדים, והתחשבות הדדית זה בזה חיוניים כדי להתחיל את השלב הבא ללא משקעים מיותרים, ובעיקר לטובת הילדים, שנקלעו לסיטואציה זו שלא באשמתכם ולא בטובתם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה