יום שלישי, 1 בדצמבר 2015

מדוע צריך עורך דין לתהליך אימוץ

 
הליך אימוץ הוא תמיד הליך מורכב, רגשית, פסיכולוגית וחוקית, וכשם שמתייעצים עם פסיכולוגים לילדים ומלווים על ידי עובדים סוציאליים ממשרד הרווחה, כך צריך גם ליווי של עורך דין לתהליך אימוץ. הליווי המשפטי, על ידי עורך דין המתמחה בדיני משפחה בכלל ובדיני אימוץ בפרט, מבטיח שהתהליך יעבור בצורה טובה יותר, קלה יותר, מהירה יותר, והכי חשוב – ללא פגמים חוקיים.

חוק האימוץ

חוק האימוץ הישראלי קובע כי כדי שילד יהיה בר אימוץ על שני הוריו לתת את הסכמתם לכך, למעט מקרים חריגים. בפועל, רבים המקרים החריגים בכל הנוגע לאימוץ ילדים: מקרים בהם האב אינו נוכח בחיי הילד, מקרים בהם הילדים מורחקים מהבית לטובתם ובית המשפט פוסק כי יש להפרידם מההורים ועוד.  המלצתו של עו"ד יעקב בלס, בעל משרד עורכי דין המתמחה בדיני משפחה היא להתחיל את תהליך האימוץ בהתייעצות עם עורך דין לתהליך אימוץ כדי לדעת מהי הדרך הנכונה, והקצרה ביותר, לאמץ ילד בישראל באופן חוקי ולהבין את האפשרויות העומדות בפניכם.

מהו אימוץ

אימוץ מאפשר לזוג, או לאדם בודד, לקבל חזקה חוקית על ילד שאיננו שלו מבחינה ביולוגית, כשההורה המאמץ מתחייב לגדל את הילד, למלא את כל צרכיו ולספק לו סביבה יציבה ובריאה לגדול בה. בכל מדינה יש חוקים אחרים הנוגעים לאימוץ, ובכל מדינה האימוץ נעשה בהתאם לחוק המקומי.

הליך האימוץ

כאמור, מומלץ להתחיל את הליך האימוץ בפגישה עם עורך דין לתהליך אימוץ, אך תחילתו של ההליך מבחינת המדינה היא בהגשת בקשה לאימוץ לשירות למען הילד, שהוא הגוף הממשלתי המטפל בנושא האימוץ. לאחר הגשת הבקשה עוברים ההורים מבחנים וראיונות שונים שמטרתם לבדוק את מידת התאמתם לאימוץ, מבחינת המחויבות האישית שלהם והנכונות הרגשית לאימוץ, מבחינת היציבות הנפשית שלהם ומבחינת המצב הכלכלי שלהם. הקריטריונים לאימוץ בישראל אינם קלים, ומחמירים ככל שהילדים צעירים יותר.

הגבלות החוק

החוק בישראל מעדיף באופן ברור זוגות על פני יחידים והטרו-סקסואלים על פני הומוסקסואלים ולסביות, כך שפעמים רבות נאלצים אלה שאינם עומדים בקריטריונים לפנות למדינות אחרות לבצע אימוץ. גם בהליכי אימוץ אלה מומלץ להסתייע בעורך דין לתהליך אימוץ אשר בקי בחוק של אותה מדינה כדי שלא תמצאו את עצמכם מסובכים בעבירות שונות שלא ידעתם עליהן ועשויות להכשיל את האימוץ.

בהצלחה !

תגובה 1:

  1. קראתי תגובה מקוונת של עיתונאית מבוססת ארצות הברית באמריקה חושפת כיצד היא מוצאת חבר (Mr.Right) חודשיים לאחר שהחבר שלה לשעבר נפרד.
    אני שולח הודעת דוא"ל ליצירת קשר עם אותו Oduduwa מכיוון שיש לי כוונות עוצמתיות אלה שהדברים יעבדו עבורי, האמנתי בעדויות שהן הוכחות מהחיים האמיתיים. הבנתי שזה יהיה טוב לשתף כאן כיוון שאני יודע שזה יעורר גם אחרים. התמזל מזלי להעתיק את איש הקשר של ד"ר דודודווה בפוסט תגובה בבלוג. היום אני מעיד בשמחה ובאושר לעולם ... זה אחד הרגע הכי משמח בחיי. אודודווה הכישוף האהבה הגדולה, ארגן כישוף מטעמי כדי להחלים את בעלי לשעבר עם כישוף הקסם שלו וכישוף הכנת האהבה.
    אני נשואה מעל 6 שנים וזה היה כל כך נורא כי בעלי ממש בוגד בי וחיפש גירושין, נפרדנו לפני 3 חודשים וחזרנו שוב אחרי כל כך הרבה מתחננות עם מתנות אהבה נחמדות.
    אני כל כך אוהבת את בעלי. לא יכולתי לעשות שום דבר כדי לפגוע בו או לגרום לו להרגיש יותר רע .. אני רק רציתי שהוא יחזור לאהוב אותי לנצח. היום שנינו חיים באושר ביחד. אני כל כך אוהבת אותו. העניין שלי הוא שהוא היה האהבה הראשונה שלי (לפחות ככה זה מרגיש).
    אני משמח ומודה לאיש הגדול הזה. בהתחלה חששתי מספק, אבל אני מנסה את זה וזה יעבוד לטובתי. אני בטוח שזה יעבוד גם לך, 100% בטוח.
    צרו עימו קשר באמצעות דוא"ל האישי שלו {dr.oduduwaspellcaster@gmail. com}
    יש לו את הכוחות לפתור את בעיות היחסים הבאות:
    * לחשי אהבה Win-Back אהוב לשעבר
    איות קסם הצלחה וקידום
    * קסם מזל - כוכב עסקים
    * מחלקות - חנות הגנה
    * רזולוציית קללה
    * טיהור רוחני
    * קסם פוריות - פירות נשים לתינוק משלך
    * מגילת גזרות, איות בוטיקי איות ומשחקי WIN-WAMES
    האינטרנט באמת עוזר רבות במתן פיתרון מהיר ודחוף לבעיות חיים.
    {dr.oduduwaspellcaster@gmail. com}

    השבמחק