יום שני, 28 בדצמבר 2015

כך תזהו גילויי אלימות במשפחה

 
אלימות במשפחה כבר אינה מוסתרת בחדרי חדרים כבעבר, ויותר ויותר אנשים אוזרים אומץ לשבור את מעגל האלימות בו הם חיים ולהתלונן. כאשר מדובר באלימות פיזית גלויה קל יותר לזהותה, אבל כדאי לדעת שגם אלימות סמויה היא אלימות לכל דבר, ומהווה עבירה ועילה לתלונה והגנה. עורך הדין יעקב בלס, המתמחה בדיני משפחה, מסביר כיצד תזהו אלימות סמויה במשפחה. 

סוגי אלימות במשפחה 

רוב מקרי האלימות מופנים כנגד נשים וילדים, שהם בדרך כלל החוליה החלשה יותר בבית. חוץ מהאלימות הגלויה, שיכולה להתבטא במכות, בהתעללות מינית ועוד, ישנם סוגי אלימות נוספים שקשה יותר לזהות, כמו אלימות מילולית, אלימות רגשית ואלימות כלכלית. ננסה לבחון כיצד באות לידי ביטוי תופעות אלימות אלה במשפחה, ומה ניתן לעשות כאשר מזהים אותן.

אלימות שאינה פיזית

התעללות אינה חייבת להיות פיזית, כאמור. אלימות היא כלי להשגת שליטה דרך הפחדה או הקטנה של האדם השני, והיא יכולה להתבטא בדרכים אחרות. פסיכולוגים ואנשי מקצוע אומרים כי פעמים רבות האלימות הרגשית והמילולית קשה הרבה יותר לטיפול מאשר האלימות הפיזית. כעורך דין אני יכול לומר שמקרי אלימות פיזית קלים יותר להוכחה, כמובן, ולטיפול משפטי. קשה מאוד להודות בפני עצמנו שאנחנו נמצאים במערכת יחסים מתעללת. השפלות חוזרות ונשנות, הטחת עלבונות או קללות, ביטול הערך העצמי של האדם השני, הגבלת צעדיו ועוד, הם הסימנים של אלימות במשפחה, וכדאי מאוד לגשת מייד עם זיהוי המצב לעורך דין המתמחה בדיני משפחה או למוסדות הרווחה המקומיים לבקשת ליווי וטיפול.

אלימות כלכלית

סוג נוסף של אלימות במשפחה, הבא לידי ביטוי בעיקר כלפי נשים, הוא אלימות כלכלית. בעבר לא הייתה התייחסות למגוון סוגי האלימות כלפי נשים וילדים אלא לאלימות פיזית בלבד, אולם כיום המצב תוקן וגם אלימות כלכלית נחשבת כאלימות במשפחה. האלימות הכלכלית קשה ביותר לזיהוי, שכן בדרך כלל מדובר במשפחות שאין להן קשיים כלכליים, ובתהליך הדרגתי משתלט בן זוג אחד, בדרך כלל הגבר, על המשאבים הכלכליים של המשפחה, ומניעת הגישה אליהם מהאישה. אם אתם מזהים את עצמכם כחסרי גישה לכסף המשפחתי, אפילו הכסף שאתם מרוויחים בעצמכם, פנו לייעוץ משפטי בהקדם.

הייעוץ המשפטי

כאמור, במקרים של אלימות פיזית קל יותר להביא הוכחות והטיפול המשפטי קל יותר, אך זו אינה סיבה להמשיך לחיות בצל אלימות במשפחה, ולא משנה באיזה סוג אלימות מדובר. אם אתם חווים מצוקה בקשר הזוגי שלכם, או מזהים כי אתם ו/או ילדיכם סובלים מהתעללות רגשית, אל תהססו לפנות לסיוע מקצועי, פסיכולוגי ומשפטי במקביל, כדי לסיים את המצב ולצאת ממעגל האלימות. 

2 תגובות:

  1. שמי אֱלִישֶׁבַע דָּוִד, אני בא מתל אביב ,, אבל אני עובר לסקוטלנד עם בעלי, אני רוצה לחלוק את החדשות הטובות על חיי עם כולם ועם אלה הזקוקים לעזרה בנישואין / יחסים. סבלתי במשך שש שנים, בעלי עזב אותי והמשכתי ללדת אישה נוספת רק בגלל שהמשפחה שלו לא אהבה אותי, ובגלל שלא יכולתי לתת לו תינוק, בכיתי שבע שנים כי בעלי התגרש ממני. חיפשתי את הכישוף שהענן עזר לי ברשת פגשתי כל כך הרבה קוסמים, כולם גייסו כסף בלי לעזור לי, אבל ב -3 באוגוסט 2019 ראיתי תרומה מקוונת של קוסם טוב בשם דריגבינוביה. החלטתי ליצור איתו קשר כשקשרתי איתו, הוא אמר לי שהבעיה שלי נפתרה כי יצרתי איתו קשר, אמרתי לו את כל הבעיה שלי והוא הבטיח לעזור לי להחזיר את בעלי. דריגבינוביה הורה לי והראה לי מה לעשות אז אני עוקב אחר כל ההוראות ועושה את מה שהוא ביקש ממני לעשות אחרי שלושה ימים הוא אמר לי שבעלי יתקשר אלי לפני שאני ישן באותו יום ומתנצל. ברגע שהוא סיפר לי הכל, בעלי התקשר אלי וביקש שאחזור אליו אחרי שש שנות גירושין. היום אני חולק את המסר הזה כי אני רוצה שהעולם יידע וזו עבודה טובה, ואני גם שמח מאוד להיות בהריון ולמי מכם שזקוקים לעזרה, בעיות בעבודה או קידום צרו קשר עם Drigbinovia עוד היום ופתרו את הבעיה שלכם כאן הוא דואר אלקטרוני: doctorigbinovia93@gmail.com או whatsapp לו בטלפון 2348144480768+ אני מבטיח לך שהבעיה שלך תיפתר

    השבמחק
  2. שמחתי מאוד למצוא את Dr.Oduduwa איות כישוף איש קסם צור קשר עם הבלוג המקוון כדי לעזור לי במנות אהבה קסומות למשוך אהבה לשעבר בחזרה, עקבתי בקפידה אחר כל ההוראות שלו תפילות שלב אחר שלב והשראות שעשיתי בעצמי בבית שלי. עם נרות דולקים בלילה. דוקטור אדודה אומר לי כל מה לעשות בביתי בתפילות לילה אוהב תהליך כתיב. עשיתי הכל כמצווה. זה התחיל לעבוד בשבילי, תוך כמה שעות אחר כך קיבלתי שיחת טלפון מאיש בעלי, הייתי כל כך מופתעת ומזועזעת מכיוון שהוא הפסיק להתקשר או לשלוח לי הודעות מאז לפני 3 חודשים, עכשיו אני מייד מבצע תפילות איות אהבה שלי הבעל אנדראה חזר הביתה להתנצל בפני, אני כל כך שמחה עד כמה חלק האהבה עובד על בעלי באופן חיובי תוך יומיים שהוא שוב בבית. כרגע בעלי ואני חיים שנינו מאושרים באהבה יותר מתמיד. אני משמח לאדם הגדול ד"ר אדודווה את כשרונותיו המחוננים. בהתחלה חששתי מספק, אבל אני מנסה את זה וזה יעבוד לטובתי.
    אני ממליץ בכנות על Dr.Oduduwa לכל מי שמבקש להחזיר את יחסי האהבה האבודים או כישוף האהבה למציאת בן זוג אהבה אמיתי. (dr.oduduwaspellcaster@gmail. com)

    השבמחק