יום ראשון, 3 בינואר 2016

לחתום או לא לחתום על הסכם ממון?



הסכם ממון הוא חוזה שנערך בין שני בני זוג במטרה להסדיר את היחסים הממוניים והרכושיים ביניהם, כיום ובעתיד. בפועל משמש הסכם הממון להבטיח חלוקת רכוש הוגנת במקרה של פרידת בני הזוג גם במקרה של גירושין וגם אם מדובר בידועים בציבור בלבד. איך הסכם הממון יכול לעזור לכם והאם אתם באמת זקוקים לו? עו"ד יעקב בלס, המתמחה בדיני משפחה וגירושין, עונה.


תעודת ביטוח וכדור הרגעה 

הסכם ממון נועד להגן על שני בני הזוג במקרה של פרידה, ולמרות שאף אחד לא רוצה לחשוב שהזוגיות הנפלאה שלו תסתיים אי פעם, בפועל אנו רואים שקרוב ל- 50% מהנישואין מסתיימים בגירושין. מבט ריאלי על החיים מלמד כי עדיף להניח לאי הנעימות לרגע ולערוך הסכם ממון, כדי שתוכלו להתעלם ממנו ולחיות יחד, מתוך ידיעה ברורה שעתידכם הכלכלי ידוע גם אם לא תישארו יחד. בידיעה הזאת יש משהו מרגיע המאפשר להשקיע בזוגיות בלב שקט.

לא לעשירים בלבד

הפרסום של הסכמי הממון נזקף בעיקר לזכות סרטים אמריקאיים בהם גברים עשירים התחתנו עם נשים צעירות והסכם הממון היה אחד הנושאים שהעסיקו את עולם הסרטים בסוף שנות ה-80, וכך הוא התקבע בתודעה הציבורית הכללית. למעשה, הסכם הממון לא נועד להגן רק על העשירים והעשירות מפני ניצול כלכלי על ידי בני זוגם או מפני הפסד כלכלי משמעותי במקרה של פרידה. כל מי שהתגרש, ואפילו מי שחברים קרובים שלו עברו גירושין או פרידה, יכול לספר לכם עד כמה חלוקת הרכוש היא עניין כאוב וסבוך, ועד כמה קשה לבצע אותה בצורה הוגנת. חתימה על הסכם ממון עוד בטרם הנישואין, ואפילו במהלכם, מאפשרת לשני בני הזוג לדעת שהחלוקה תהיה הוגנת וצודקת וכי אף צד לא יקופח בזכויותיו על ידי הצד השני שעשוי להיות מונע מכעס או רצון לנקמה.

לחתום או לא לחתום על הסכם ממון

נתחיל בתשובה לשאלה הזו - לחתום על הסכם ממון תמיד רצוי ומומלץ, גם אם חיי הזוגיות מתחילים כאשר לשני בני הזוג אין לא כסף ולא רכוש. כפי שכבר הזכרנו, הסכם ממון מסדיר את כל נושא חלוקת הרכוש במקרה של פרידה, ומכיוון שכאשר הוא נחתם בנוכחות עורך דין יש לו תוקף משפטי של חוזה, הוא מקבל עדיפות חוקית על פני חוק יחסי הממון המסובך. את ההסכם ניתן להתאים לכל זוג באופן פרטי, כך שיהיה מקובל על שני בני הזוג. היתרון הגדול בהסכם הוא חוסר היכולת לחזור בך מההסכמות שנעשו. זה לא אומר שלא יהיו נסיונות רמאות של בני הזוג זה את זה בכל הנוגע לרישום הרכוש, אבל זה כבר נושא למאמר נפרד.

לחצו על הקישור הבא להמשך קיראה על: שאלות ותשובות בנושא הסכמי ממון

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה