יום ראשון, 10 בינואר 2016

שלי ושלך - על חלוקת רכוש בגירושין

 
סלע המחלוקת העיקרי ברוב מקרי הגירושין הוא חלוקת הרכוש, ואפילו על משמורת הילדים ישנן פחות חילוקי דיעות בדרך כלל. ההחלטה להתגרש לעולם אינה קלה, בוודאי לא כשמעורבים בה ילדים, והנושא של חלוקת רכוש בגירושין, שאינו פשוט לחלוטין גם מבחינה חוקית, משמש פעמים רבות גם ככר פורה להתנגחויות של בני הזוג זה בזה. ננסה לראות אם ניתן למנוע זאת וכיצד.



חוק יחסי ממון

חוק "יחסי ממון" (תשל"ג-1973) הוא החוק על פיו נקבעת חלוקת רכוש בגירושין, והוא חל על כל מי שנישא מתאריך 1.1.1974 והלאה, ומפורטים בו הסדרי חלוקת הרכוש והממון בין בני הזוג כאשר חיי הזוגיות עולים על שרטון. החוק תקף לא רק למי שנישא כדת משה וישראל אלא גם עבור ידועים בציבור או מוות, חלילה, של אחד מבני הזוג. לא ניכנס כרגע ללשון החוק המפורטת, אך נציין שלהסדרי חלוקת הרכוש הקבועים בו ישנם סייגים רבים, ולכן כדאי ורצוי להיעזר בעורך דין המתמחה בגירושין כדי להבין אותו לעומק.

הסכמי ממון

הסכמי ממון הנחתמים לפני הנישואין אמורים גם הם למנוע מחלוקות במקרה והנישואין יגיעו לסיומם, על ידי הסדרת ענייני הממון והרכוש בחוזה בכתב. חתימת ההסכם חייבת להיות מלווה על ידי עורך דין, כמובן, כדי לקבל תוקף חוקי, וברוב המקרים מקטינה למינימום את המחלוקות בנושא חלוקת רכוש בגירושין עצמם.

רישום הנכסים 

נכסים שהיו שייכים לבני הזוג לפני הנישואין אינם נכנסים לחלוקת הרכוש, אך הנכסים שנרכשו או התקבלו בזמן הנישואין אמורים להתחלק בין בני הזוג. כאשר הנכסים רשומים רק על שמו של אחד מבני הזוג הדבר מהווה פתח לניסיונות התחמקות מחלוקה הוגנת ואף לרמאות של ממש. חלוקת הרכוש בגירושין פשוטה הרבה יותר כאשר כל הנכסים רשומים על שמם של שני בני הזוג.

סיוע משפטי

כמובן שבכל האמור בגירושין כדאי וחובה להיעזר בעורך דין מומחה, היכול לעזור גם לגשר בין בני הזוג כך שיגיעו לבית הדין הרבני או לבית המשפט לענייני משפחה כאשר יש בידיהם הסכם גירושין מלא המוסכם על שני בני הזוג וכולל את כל הסוגיות הרלבנטיות, כולל את כל נושא חלוקת הרכוש בגירושין. עזרה משפטית מקצועית תסייע לכם להימנע ממקרים של חוסר צדק וחוסר שוויון בחלוקת הרכוש ותסייע לכם להבהיר מקרים של עמימות משפטית או ניסיונות התחמקות מקיום חובות כנדרש בחוק.  

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה