יום שלישי, 12 בינואר 2016

רגע לפני הגירושין: הסכם שלום בית, מה זה אומר?

 
חילוקי דיעות וריבים בין בני זוג נשואים הם דבר שגרתי ובלתי נמנע, ויש פעמים שהם מביאים את בני הזוג עד לגירושין ממש. רגע לפני פירוק הקשר באופן סופי כדאי לשקול היטב האם באמת כלו כל הקיצין ואין שום סיכוי לחיים המשותפים, או שמא יש סיכוי, ולו קלוש, לשיקום הנישואין. במקרה וישנו סיכוי עדיף תמיד להישאר יחד, כמובן, בעיקר אם יש לבני הזוג ילדים משותפים, ובמקרים אלה הסכם שלום בית הוא אחד הכלים היעילים לבנות את הזוגיות מחדש.

הסכם מגירה

שמו המלא של הסכם שלום בית הוא "הסכם שלום בית ולחילופין גירושין", כלומר במקרה שזה לא יעבוד, תמיד קיימת האופציה של הגירושין. הסכם זה נועד כדי לאפשר לבני הזוג לנסות לשקם את הזוגיות ולהציל את התא המשפחתי שבנו יחד, אך בלי תחושה שבזבזו זמן וכסף על תהליך הגירושין. למעשה, ההסכם הוא סוג של "הסכם מגירה", המסדיר את הסכם הגירושין במקרה והליך שלום הבית לא יעלה יפה.

איך משיגים שלום בית

בית המשפט אינו יכול לכפות על הצדדים להגיע לשלום בית, אם כי הוא יכול לחייב אותם לנסות. במקרים מסוימים, בהם צד אחד מצליח לשכנע את בית המשפט או בית הדין הרבני כי הוא באמת ובתמים מוכן לעבוד על שיקום הזוגיות, בית המשפט יחייב את קיום ההסכם לפני הגירושין.  כדי להגיע לשלום בית אמיתי על שני בני הזוג לעשות מאמץ, וכמובן שרצוי שהתהליך ילווה בטיפול זוגי מקצועי.

שני קווים מקבילים

בהליך גירושין, כאשר מתחילה ההתנצחות בבית המשפט, וגם אם מוותרים על כך ופונים לעורך דין מגשר שמסייע להגיע להסכם גירושין בהסכמה, המתח הנצבר בין בני הזוג אינו מאפשר לשום ניצוץ של תקווה להופיע. כאשר חותמים על הסכם שלום בית, ניתן במקביל לקדם את ההליך המשפטי והגעה להסכם גירושין ממקום אחר, רגוע יותר, פחות כועס ופחות נקמני. שני ההסכמים הללו מתקיימים במקביל ואינם מבטלים זה את זה. הסכום שלום בית הוא הסכם שמותאם באופן פרטני לכל זוג, ואינו מחייב חזרה מיידית לחיים משותפים. ניתן להגביל את הזמן עליו חל ההסכם ולקבוע בחינה מחודשת של הזוגיות לאחר פרק זמן זה או כל חלופה אחרת שמקובלת על שני בני הזוג, כל עוד שניהם הביעו עניין אמיתי בשיקום הזוגיות.

סיוע משפטי 

בכל הליך גירושין חייבים לערב, כמובן, עורך דין המתמחה בגירושין, גם כאשר מדובר על הסכם שלום בית. ההסכם חייב להיות מאושר בבית המשפט והוא חוזה בעל תוקף חוקי לכל דבר ועניין. החוזה חייב להיות מנוסח בצורה מקצועית ומשפטית תקינה, ולכלול את כל הסעיפים הנדרשים בחוק. ככל שהסיוע המשפטי שתקבלו יהיה צמוד יותר ומקצועי יותר, כך הסיכוי שאכן תגיעו להתנצחויות בבית המשפט יהיה נמוך יותר, סיבה נוספת להיעזר בעורך דין מומחה לגירושין בעת ניסוח הסכם שלום בית.

תגובה 1:

  1. שמחתי מאוד למצוא את Dr.Oduduwa איות כישוף איש קסם צור קשר עם הבלוג המקוון כדי לעזור לי במנות אהבה קסומות למשוך אהבה לשעבר בחזרה, עקבתי בקפידה אחר כל ההוראות שלו תפילות שלב אחר שלב והשראות שעשיתי בעצמי בבית שלי. עם נרות דולקים בלילה. דוקטור אדודה אומר לי כל מה לעשות בביתי בתפילות לילה אוהב תהליך כתיב. עשיתי הכל כמצווה. זה התחיל לעבוד בשבילי, תוך כמה שעות אחר כך קיבלתי שיחת טלפון מאיש בעלי, הייתי כל כך מופתעת ומזועזעת מכיוון שהוא הפסיק להתקשר או לשלוח לי הודעות מאז לפני 3 חודשים, עכשיו אני מייד מבצע תפילות איות אהבה שלי הבעל אנדראה חזר הביתה להתנצל בפני, אני כל כך שמחה עד כמה חלק האהבה עובד על בעלי באופן חיובי תוך יומיים שהוא שוב בבית. כרגע בעלי ואני חיים שנינו מאושרים באהבה יותר מתמיד. אני משמח לאדם הגדול ד"ר אדודווה את כשרונותיו המחוננים. בהתחלה חששתי מספק, אבל אני מנסה את זה וזה יעבוד לטובתי.
    אני ממליץ בכנות על Dr.Oduduwa לכל מי שמבקש להחזיר את יחסי האהבה האבודים או כישוף האהבה למציאת בן זוג אהבה אמיתי. (dr.oduduwaspellcaster@gmail. com)

    השבמחק