יום שני, 2 בנובמבר 2015

גירושין ברבנות - המדריך המקוצר

בית הדין הרבני הוא המקום בו מתחילים חיי הנישואין, ובמקרים מצערים של גירושין, זהו המקום שבו הם מסתיימים. למעשה, גם נישואין שלא התחילו ברבנות ונעשו בצורה אחרת כמו נישואין אזרחיים או הסכם משפטי, במידה והם יסתיימו בטרם עת, יאלצו לקבל אישור מבית הדין הרבני. מה קורה בתהליך גירושין ברבנות? מהם השלבים שיש לעבור וכיצד עושים זאת נכון? עו"ד בלס מגיש את המדריך המקוצר לגירושין ברבנות. 

 

הכנה

כמו בכל תהליך משמעותי אחר בחיים כדאי להתחיל אותו בהכנה טובה. ההכנה צריכה לכלול הבנה של התהליך - וקריאת מאמר זה הוא צעד ראשון מצוין - אך יש גם דברים נוספים שיש לעשות. עדיף להגיע לרבנות כאשר שני בני הזוג מסכימים על הגירושין ויש ביניהם הסכם גירושין המוסכם על שניהם. הדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא לפנות לעו"ד ומגשר בנושא זוגיות, ולהיעזר בו כדי להגיע להסכם ששני בני הזוג מרוצים ממנו, ברוח טובה ובמהירות. במידה ולא תשכילו לעשות זאת, ההליך המשפטי של סיום הנישואין עשוי להיות ארוך ומתיש בהרבה.

פתיחת תיק גירושין ברבנות

הגשת תביעה לגירושין היא "אות הפתיחה" להליך כולו, והיא נעשית על ידי אחד מבני הזוג. בכתב התביעה יש לציין את העילה לבקשה. כאשר הגירושין אינם נעשים בהסכמה, יכול בן הזוג השני להגיש תביעה לשלום בית ולעכב את ההליך. כאשר אין הסכמה בין שני הצדדים ההליך צפוי להיות מכוער וממושך, בין אם עילת הבקשה לגירושים מוצדקת ובין אם לאו, וכדאי לקחת זאת בחשבון.



הדיונים 

במידה ועשיתם הכנה כראוי, והגעתם לבית הדין הרבני עם הסכם חתום ביניכם, הדיונים צפויים להיות קצרים ועניניים וההליך כולו צפוי להסתיים במהירות ובצורה נעימה באופן יחסי. במידה ובני הזוג מגיעים לבית הדין הרבני כאשר הם טעונים רגשית אחד נגד השני, שלב הדיונים צפוי להיות ארוך ומייגע, כאשר יצטרכו להציג ראיות ועדים לטיעוניהם, ולאחר מכן יצטרכו להמתין להחלטת בית הדין. באופן כללי, כאשר לא מתקיימות עילות מוצדקות לגירושין מבחינת בית הדין הרבני, כמו בגידה לדוגמא, בית הדין הרבני אינו נוטה לכפות את מתן הגט על מי מהצדדים ועליהם להתקיים מתוך בחירה חופשית והסכמה של שני בני הזוג.

גט מעושה ועגינות

נסיים באמירה שכביכול אינה שייכת לכאן אך היא חשובה ביותר: בשנים האחרונות בית הדין הרבני קשוח יותר כלפי גברים המסרבים לתת גט לנשותיהם. בעבר, כפיית גירושין וגט על הגבר נחשב ל"גט מעושה" שאינו תופס מבחינה הלכתית, אך היום ניתן אישור הלכתי לכפיית גט כדי להמעיט ככל האפשר את תופעת העגינות, ובית הדין רשאי להפעיל סנקציות כלכליות, חברתיות, ואף עונשי מאסר על גברים המסרבים לתת גט.
 

תגובה 1:

  1. שמי שלי יחימוביץ ', מתל אביב (ישראלי). לאחר 12 שנות נישואים, בעלי ואני היינו באחד העשבים עד שהוא סוף סוף עזב אותי ועברנו לקליפורניה להיות עם אישה אחרת. הרגשתי שהחיים שלי נגמרו והילדים שלי חשבו שלעולם לא יראו את אביהם לעולם. ניסיתי להיות חזק רק בשביל הילדים אבל לא יכולתי לשלוט בכאב שמכות את ליבי, לבי התמלא עצב וכאב כי הייתי מאוהבת בבעלי באמת. כל יום ולילה אני חושב עליו ומאחל לו תמיד לחזור אלי, הייתי ממש נסער והייתי זקוק לעזרה, אז חיפשתי עזרה באינטרנט ונתקלתי באתר שהציע שד"ר אוסגידה יכול לעזור להחזיר פריטים במהירות. אז הרגשתי שאנסה אותו. יצרתי איתו קשר והוא אמר לי מה לעשות ועשיתי את זה ואז הוא עשה לי כישוף אהבה. 48 שעות אחר כך בעלי התקשר אלי באמת ואמר לי שהוא כל כך מתגעגע אליי והילדים, כל כך מדהים !! אז ככה הוא חזר באותו היום, עם הרבה אהבה ושמחה, והוא התנצל על הטעות שלו ועל הכאב שהוא גרם לי ולילדים. מאז אותו יום נישואינו היו חזקים מבעבר, הכל בזכות ד"ר אוסגיד. הוא כל כך עוצמתי והחלטתי לשתף את הסיפור שלי באינטרנט שד"ר אוסגיד גלגל כישוף אמיתי וחזק שתמיד אתפלל לחיות זמן רב כדי לעזור לילדיהם בזמן של צרה, אם אתם כאן ואתם זקוקים לאקס שלך חזרה או שבעלך עבר לאישה אחרת, אל תבכה עוד, צור קשר עם הכישוף החזק הזה עכשיו. הנה כתובת המייל שלו: doctorosagiede75@gmail.com או whatsapp ו- viber בטלפון +2349014523836

    השבמחק