יום שני, 9 בנובמבר 2015

להגיע להסכם גירושין ברוח טובה - יש דבר כזה

בדרך כלל, כשמדברים על גירושין, הקונוטוציה שלנו היא שלילית, ואנחנו מייד מדמיינים מריבות, צעקות, הכפשות והשמצות, אבל האמת היא שזה לא חייב להיות ככה. כאשר גירושין מתרחשים בהסכמה של שני הצדדים, וגם אם לא, ניתן להתנהג כאנשים בוגרים, ולהניח בצד את הכעסים והמשקעים שבוודאי יש לבני הזוג זה נגד זה ולהגיע להסכם גירושים ששני הצדדים מרוצים ממנו.  עו"ד יעקב בלס, המתמחה בנושא זה, מסביר כיצד להתגרש נכון.


עדיף להתגרש ברוח טובה

במקרים נדירים בלבד נישואין מסתיימים בצורה טובה בדרך טבעית, וברוב המקרים, גם כאשר הגירושין נעשו בהסכמה מלאה של שני הצדדים, מלווה אותם רוח רעה של כעס וטינה. הכי קל זה לפעול בצורה אוטומטית ולחפש איך להתנקם בבן או בת הזוג לשעבר בדרכים שונות: עיכוב הגט, התעקשות על פרטים מסוימים בהסכם, השמצות ועוד. בצורה זו יוצאים שני בני הזוג מופסדים, בהכרח, ואם יש להם ילדים, הם יהיו המפסידים הגדולים ויישאו במחיר הכבד ביותר של גירושין שנעשים ברוח רעה.

איך מגיעים להסכם גירושים ברוח טובה?

כפי שציינו בתחילה, למרות כל הכעס שיש בוודאי לבני הזוג אחד כלפי השני, כדאי להם להניח אותו בצד ולנהוג מתוך יישוב הדעת  ומתוך הפעלת שיקול דעת. אם נעצור לחשוב על הנושא, נראה שגם לנו, גם לבן או בת הזוג שלנו, ובוודאי שעבור ילדינו, עדיף להגיע להסכם גירושין ברוח טובה, בזמן הקצר ביותר האפשרי. אמנם, יש קושי גדול לעשות זאת לבד, ולכן מומלץ לפנות לעורך דין המתמחה בגירושין ודיני משפחה שיכול לעזור לכם בגישור וייעוץ, כדי לסיים את תהליך הגירושין בצורה מכובדת ונעימה לשני הצדדים.

להתגבר על הכעס ולהמשיך קדימה 

אין מחלוקת על כך שכל תהליך של פירוק זוגיות הוא תהליך טעון רגשית, שאינו פשוט לאף אחד מהצדדים. התגברות על הכעס הכרחית לא רק כדי שתוכלו לסיים את השלב הזה בחייכם בצורה טובה ומהירה, אלא גם כדי שתוכלו להתחיל פרק חדש ללא מטענים רגשיים מיותרים שיקשו עליכם למצוא זוגיות חדשה. הבנה זו היא קריטית כדי לאפשר לזוג המתגרש להמשיך בחייו בצורה הטובה ביותר האפשרית  ויש לה השפעה מכרעת על המשך החיים. להגיע להסכם גירושין בהסכמה ורוח טובה הוא יעד אפשרי וכדאי, וכדאי לזכור זאת.  

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה