יום ראשון, 11 באוקטובר 2015

מה בין מזונות ילדים למזונות אישה

 
תשלום מזונות הוא אחד המושגים הרווחים והמוכרים ביותר בכל הקשור לגירושין, וגובה המזונות הנפסקים בבית המשפט לטובת האישה והילדים יקבע את רווחתם הכלכלית של הילדים ושל הוריהם הגרושים. אנשים רבים טועים לקשור את תשלום מזונות האישה והילדים יחד, כשלמעשה מדובר בשני תשלומים נפרדים לחלוטין, על אף שהם נקראים באותו שם. עו"ד יעקב בלס, מומחה לגירושין ומזונות, מסביר על תשלומי המזונות השונים.

מזונות ילדים

מזונות ילדים משולמים להורה המשמורן, שהוא בדרך כלל האם, על ידי ההורה השני, בדרך כלל האב. לפי החוק, מחוייב האב בכלכלת ילדיו עד הגיעם לגיל 18, ובשליש מהסכום עד לאחר שירותם הצבאי. כיום כבר החל תהליך של הכרת בית המשפט בצורך בתשלום מזונות עבור "ילדים" גם לאחר שירותם הצבאי, כל עוד הם מתגוררים בבית ההורה המשמורן. האב מחוייב לדאוג להכרחיות הילדים, כדוגמאת מזון, קורת גג, הנעלה ולבוש ועוד, ולעיתים הוא מחוייב גם בתשלום עבור חוגים, טיולים, בילויים וכו', בהתאם לרמת החיים אליה הורגלו קודם לכן ובהתאם למצבו הכלכלי העכשווי.

מזונות אישה

הבעל מחוייב בתשלום מזונות אישה, הכוללים דאגה למגורים, מזון, ביגוד וכו', כל עוד הם נשואים, בהתאם לרמת החיים אליה הורגלה קודם לכן. בניגוד למזונות הילדים ההכרחיים, שהחוק קבע עבורם סכום מינימום, גובה תשלום מזונות האישיה נקבע בהתאם לרמת החיים בה חיה בעת הנישואין, ללא קשר למצבה הכלכלי העצמאי. במקרים בהם מתבצעות על ידי האישה עבירות דתיות שונות, כגון בגידה, הכשלת בעלה בקיום מצוות או סירוב לקיים עם בעלה יחסי אישות, עשויים להישלל מהאישה דמי המזונות המגיעים לה.

גובה התשלום

כאמור, מזונות ילדים הם חובה של האב על פי החוק, והסכום המשולם לא ירד מ- 1,200 ש"ח בקירוב לילד אחד. ככל שיש יותר ילדים סכום המזונות הכולל יורד. כפי שהזכרנו, החלק השני של תשלום מזונות הילדים, הכולל תשלום עבור חוגים, בילויים וכו', נקבע בהתאם למצבם הכלכלי של האב ושל האם בנפרד, בהתאם ליכולתה של האם לשלם חלק מהתשלומים הללו, ובהתאם לרמת החיים בה חיו כאשר חיו כזוג נשוי. מזונות האישה, לעומת זאת, אינם קבועים ולא תמיד משולמים כלל, ובכל מקרה נקבעים על פי רמת החיים של בני הזוג טרם הגירושים.

תגובה 1:

  1. חברים של יום טוב, קוראים לי אנטוניו לורה מישראל, אני רופאה במקצועי מנתח, אני בת 45, קרא בעיון את עדות חיי האמיתית כיצד החזרתי את האהבה לשעבר תוך יומיים של נרות נתח אהבה איות תפילה, יש לי כוונות טובות לחלוק את החדשות הטובות כאן כי אני יודע שמידע זה יעזור למישהו שקורא את זה כרגע לרפא לב שבור ולהשיב יחסי אהבה אבודים תוך יומיים. הסטוי שלי אולי דומה, הייתי נשוי לאנטוניו ארבע שנים, בחודש שעבר הוא נפרד ממני, עשיתי הכל כדי להחזיר אותו לאהוב אותי, אבל כל מה שעשיתי היה לשווא, רציתי שהוא כל כך יחזור כי היה לנו שני ילדים קטנים יחד ואני כל כך אוהבת אותו שאני לא יכולה לחיות בלעדיו, שאלתי אותו עם הכל, הבטחתי אבל הוא סירב. הסברתי את הבעיה שלי לעמיתי בעבודה, היא החברה הטובה שלי והיא ייעצה לי ליצור קשר עם מגהץ איות אהבה שיכול לעזור לי לאיית אהבה, אבל אני מהסוג שלעולם לא חשב שחלק מאיות אהבה קיים או יכול לעבוד, לא הייתה לי ברירה אלא לנסות, שלחתי בדוא"ל את כתובת הדוא"ל ליצירת קשר עם ערוץ האיות שהיא נתנה לי וכמה מוניטות אחרי שקיבלתי תגובה. ד"ר אדודווה אמר לי שהוא יכול לעזור לי להחזיר את בעלי, זה היה אין בעיה שהכל יהיה בסדר לפני שלושה ימי עבודה, עקבתי בקפידה אחר כל ההוראות שלו על מה לעשות בביתי במהלך תפילת איות אהבה באמצע הלילה. אודודואה השיק חלק לאיות של כתיב אהבה ובאופן מפתיע כבר היום השני היה בסביבות השעה 06:00. בן זוגי לאהוב של בעלי התקשר אליי בטלפון הנייד שלי, הייתי כל כך מופתע כי בעלי סירב להתקשר אליי ולא שלח לי טקסט בשלושת השבועות האחרונים, פתאום הוא התקשר להתנצל בפני והוא אמר שהוא יחזור הביתה לבקר אותי והילדים שלי בקרוב. מאז אותו היום הראשון שהוא התקשר אליי, הוא התקשר אלי והתקשר אלי כל יום, היום הוא התקשר לענתי לשיחת הטלפון והוא אמר שוב שהוא כל כך מצטער על כל מה שקרה שהוא רצה שאסלח ואחזור אליו כבן זוג אהבה, שהוא כל כך אוהב אותי. אני כל כך שמח ועד היום התחלנו לחיות יחד באושר כמשפחה אחת. תודתי העמוקה עוברת לד"ר אודודואה על כוחותיו המחוננים להחזיר את הנישואין השבורים ולהחזיר בן זוג לאהבה לשעבר תוך יומיים אהבה לאיות תפילה שעובדת. אני ממליץ עליו בכנות לכל מי שמחפש שיקום אהבה דחוף (dr.oduduwaspellcaster@gmail.com)

    השבמחק