יום רביעי, 30 בספטמבר 2015

כל האמת על ביטול דמי מזונות

אבות גרושים פונים לעיתים לבתי המשפט בישראל בבקשה לערוך שינויים בתשלום דמי המזונות שהם משלמים עבור ילדיהם ולעיתים נדירות יותר אף בבקשות לביטול דמי מזונות ילדים כליל. הסיבות לבקשות אלה שונות, ונעות מהרעה משמעותית במצבו הכלכלי של האב, סירוב של הילדים לקיים קשר עם האב ועוד. עו"ד יעקב בלס, העומד בראש משרד עורכי דין גדול ומתמחה בדיני גירושין ומזונות, מסביר על ביטול דמי מזונות.




טובת הילד

מבחינת החוק, חלה על האב החובה לפרנס את ילדין ולהזין אותם עד הגיעם לגיל 18 ואף מעבר לכך. בכל שלב משלבי הדיונים הנוגעים לילדים, טובתם היא זו העומדת בפני בית המשפט, ולא טובת האב או האם. לכן, גם כאשר מוגשת תביעה להפחתת דמי מזונות או ביטולם, טובת האב אינה זו העומדת לדיון אלא טובת הילדים. בהתאם לכך, הסיבות להגשת הבקשה משפיעות מאוד על הדיון ועל ההחלטות. הרעה במצב הכלכלי של האב לא תגרור בהכרח ביטול של דמי מזונות שנקבעו בעבר, אלא, אולי, הפחתת הסכום בלבד, וגם זאת רק במקרה שמדובר בהרעה משמעותית ביותר. לעומת זאת, במקרים בהם הילדים מסרבים לקיים קשר עם האב הסיכוי לביטול דמי המזונות גדול יותר, אם כי נדיר אף הוא.

האם זה כדאי?

תביעה להפחתת דמי מזונות היא הליך מורכב ומסובך, ולמרות זכותו החוקתית של האב להתקיים בכבוד, ההליך ממושך ודורש ליווי מקצועי. מומלץ לגשת לייעוץ עוד לפני הגשת התביעה, כדי לברר האם כדאי לגשת לכל התהליך הזה מראש. ייתכן ובסופו של דבר הפחתת התשלום תהיה של כמה מאות שקלים בודדים או פחות מכך, ועורך דין מקצועי המומחה לדיני מזונות וגירושין יכול למנוע מכם את עוגמת הנפש, את בזבוז בזמן ואת בזבוז המשאבים על ידי הכוונה נכונה מראש. 

הסכם טרום-מזונות

כדי להימנע מהתסבוכת הזו מראש, ישנם עורכי דין המכניסים להסכם הגירושין המקורי הסכמות בין בני הזוג כיצד לפעול במקרים בהם תידרש הפחתת מזונות מסיבות שונות. סעיף זה מקל מאוד על בני הזוג, כמו גם כל דבר אחר הנעשה בהסכמה בעת הגירושין, ומונע מחלוקות מיותרות ואי-נעימויות שונות בהמשך.

תגובה 1:

  1. שמחתי מאוד למצוא את Dr.Oduduwa איות כישוף איש קסם צור קשר עם הבלוג המקוון כדי לעזור לי במנות אהבה קסומות למשוך אהבה לשעבר בחזרה, עקבתי בקפידה אחר כל ההוראות שלו תפילות שלב אחר שלב והשראות שעשיתי בעצמי בבית שלי. עם נרות דולקים בלילה. דוקטור אדודה אומר לי כל מה לעשות בביתי בתפילות לילה אוהב תהליך כתיב. עשיתי הכל כמצווה. זה התחיל לעבוד בשבילי, תוך כמה שעות אחר כך קיבלתי שיחת טלפון מאיש בעלי, הייתי כל כך מופתעת ומזועזעת מכיוון שהוא הפסיק להתקשר או לשלוח לי הודעות מאז לפני 3 חודשים, עכשיו אני מייד מבצע תפילות איות אהבה שלי הבעל אנדראה חזר הביתה להתנצל בפני, אני כל כך שמחה עד כמה חלק האהבה עובד על בעלי באופן חיובי תוך יומיים שהוא שוב בבית. כרגע בעלי ואני חיים שנינו מאושרים באהבה יותר מתמיד. אני משמח לאדם הגדול ד"ר אדודווה את כשרונותיו המחוננים. בהתחלה חששתי מספק, אבל אני מנסה את זה וזה יעבוד לטובתי.
    אני ממליץ בכנות על Dr.Oduduwa לכל מי שמבקש להחזיר את יחסי האהבה האבודים או כישוף האהבה למציאת בן זוג אהבה אמיתי. (dr.oduduwaspellcaster@gmail. com)

    השבמחק