יום רביעי, 4 באוקטובר 2017

ידועים בציבור

 
זוגות רבים פונים למשרדנו, כדי לברר את זכותם, בתור ידועים בציבור. ידועים בציבור הם בני זוג שחיים יחדיו ומקיימים משק בית משותף, כמו כל זוג נשוי. אכן, הסוגיה הנוגעת לידועים בציבור, היא סוגיה מעניינת, אשר עברה התפתחויות רבות מאוד במהלך השנים. לכן, מצאנו לנכון לחבר את המאמר שלהלן, אשר במסגרתו נסביר מי הם ידועים בציבור, כיצד מגדירים ידועים בציבור וכן מהן הזכויות המוקנות להם. נסביר גם כיצד התפתח מוסד הידועים בציבור. כל זאת – לידיעתכן\ם ולנוחיותכן\ם, הגולשים והגולשות:

הערה - אין במאמר שלהלן תחליף לייעוץ משפטי ספציפי. לשם כך יש לפנות לעורך דין גירושין.

מי הם ידועים בציבור?

ידועים בציבור הם בעצם בני זוג רגילים, שייתכן שראיתם היום בבית קפה או בקולנוע או בתור לביטוח לאומי. מדובר בבני זוג שאין במתכונת הזוגיות שלהם כל שוני, לעומת בני הזוג אשר נישאו במדינת ישראל. במילים אחרות, ידועים בציבור, הם בני זוג אשר קשרו את גורלם איש עם רעהו, אך השוני היחידי ביניהם לבין זוגות נשואים, הוא, שידועים בציבור לא בהכרח ערכו מסמך רשמי. 

כיצד התפתח מוסד הידועים בציבור?

בעבר, מוסד הידועים בציבור לא היה מוכר במדינת ישראל, אך כיום – ישנם זוגות רבים שהם ידועים בציבור, כמעט בבחינת נורמה. במילים אחרות – מתכונת של זוגיות כידועים בציבור, היא מעשה של מה בכך כיום. אך עדיין נשאלת השאלה, מה גרם להתפתחותו של המוסד הזה, במדינת ישראל. הבה נמנה מספר גורמים:

הכפפת הנישואין והגירושין לדין הדתי – מדינת ישראל מאוד ייחודית בכל הנוגע לנישואין וגירושין, לאור העובדה שאלו נערכים בארץ, מכוח הדין הדתי שחל על בני הזוג. כלומר, זוגות יהודים יינשאו לפי דין תורה. זוגות נוצרים – לפי הדין הקנוני וזוגות מוסלמים – לפי הדין השרעי. אך מה הדין באשר לזוגות חד מיניים שאינם יכולים להינשא בארץ? ומה הדין באשר לזוגות בני דתות שונות, או כאלו שאינם מוכרים על ידי הרבנות כיהודים? ובכלל זה, מה עם זוגות שמטעמים אידיאולוגיים לא מעוניינים להינשא לפי הדין הדתי? ללמדנו, כי גורם אחד ועיקרי להתפתחותו של מוסד הידועים בציבור, הוא הכפפת הדין הדתי בישראל, על דיני הנישואין והגירושין.

קדמה – אין ספק, שאם בעבר שינוי של מוסד הנישואין היה בבחינת "טאבו", הרי שכיום, בעידן המידע, הידע וההשכלה, הנישואין והתא המשפחתי עברו שינויים רבים. אם בעבר לא היה ניתן להביא ילדים מחוץ לנישואין, הרי שכיום נשים רבות יולדות באמצעות הפריה מלאכותית. ללמדנו, כי שינויים בתפיסת המשפחה, יצרו ופיתחו גם את מוסד הידועים בציבור. 

כיצד מגדירים ידועים בציבור?

כאמור, ידועים בציבור הם שני אנשים אשר חיים יחד בזוגיות ומקיימים משק בית משותף. כמו כן, מדובר בזוגות שאין במתכונת הזוגיות שלהם שוני מזוגות נשואים. עם זאת, כדי להגדיר ידועים בציבור, מבחינה משפטית, בית המשפט לרוב יבצע מספר מבחנים. הבה נציגם בקצרה:

מבחן קשירת הגורל – זהו בעצם מבחן, שבעיקרו – שכל ישר. אין כאן הגדרה ברורה במבחן קשירת הגורל, אלא שכשמו כן הוא: במסגרתו יבחן בית המשפט, על סמך "התבוננות על" על חיי השיתוף של בני הזוג, האם נראה כי מדובר בבני זוג אשר קשרו את גורלם יחדיו.

משק בית משותף – זהו אולי המבחן העיקרי. במסגרת המבחן הזה, בית המשפט יבחן האם בני הזוג מגדלים משפחה יחדיו, רכשו דירה יחדיו, משתפים ברכושם איש את רעהו ועוד.

מבחן חיצוני – המבחן החיצוני מתייחס לאופן שבו הסביבה רואה את בני הזוג. אם הסביבה כלל אינה מכירה בזוגיות, הרי שאז יש בכך אינדיקציה לכך שמדובר בבני זוג אשר "רק מבלים" יחדיו, לא כאלו שקשרו את גורלם וכך גם להיפך.

חשוב לנו להדגיש, כי אף אחד מהמבחנים שהזכרנו, אליהם יידרש בית המשפט, אינו מבחן הרמטי. כלומר, יתכן שבני זוג יתגוררו יחדיו, אך לא בהכרח יוכרו בתור ידועים בציבור. יכול להיות שבני זוג יסתירו את היותם בני זוג, אך עדיין יוכרו בתור ידועים בציבור. 

אילו זכויות מוקנות לידועים בציבור?

למעשה, בני זוג לא אמורים להיות מופלים וכך גם באשר לידועים בציבור. במהלך השנים הוכרו כמעט מלוא הזכויות שמוכרות לזוגות נשואים והותאמו לידועים בציבור. כל זאת, למעט אולי זכות אחת והיא האפשרות להינשא (כאשר קיימת מניעה מכוח הדין הדתי). מעבר לכך, תמיד כדאי להיעזר בעורך דין משפחה, במידה שאתם מעוניינים לבחון את זכויותיכם כידועים בציבור.

3 תגובות:

  1. שמי אֱלִישֶׁבַע דָּוִד, אני בא מתל אביב ,, אבל אני עובר לסקוטלנד עם בעלי, אני רוצה לחלוק את החדשות הטובות על חיי עם כולם ועם אלה הזקוקים לעזרה בנישואין / יחסים. סבלתי במשך שש שנים, בעלי עזב אותי והמשכתי ללדת אישה נוספת רק בגלל שהמשפחה שלו לא אהבה אותי, ובגלל שלא יכולתי לתת לו תינוק, בכיתי שבע שנים כי בעלי התגרש ממני. חיפשתי את הכישוף שהענן עזר לי ברשת פגשתי כל כך הרבה קוסמים, כולם גייסו כסף בלי לעזור לי, אבל ב -3 באוגוסט 2019 ראיתי תרומה מקוונת של קוסם טוב בשם דריגבינוביה. החלטתי ליצור איתו קשר כשקשרתי איתו, הוא אמר לי שהבעיה שלי נפתרה כי יצרתי איתו קשר, אמרתי לו את כל הבעיה שלי והוא הבטיח לעזור לי להחזיר את בעלי. דריגבינוביה הורה לי והראה לי מה לעשות אז אני עוקב אחר כל ההוראות ועושה את מה שהוא ביקש ממני לעשות אחרי שלושה ימים הוא אמר לי שבעלי יתקשר אלי לפני שאני ישן באותו יום ומתנצל. ברגע שהוא סיפר לי הכל, בעלי התקשר אלי וביקש שאחזור אליו אחרי שש שנות גירושין. היום אני חולק את המסר הזה כי אני רוצה שהעולם יידע וזו עבודה טובה, ואני גם שמח מאוד להיות בהריון ולמי מכם שזקוקים לעזרה, בעיות בעבודה או קידום צרו קשר עם Drigbinovia עוד היום ופתרו את הבעיה שלכם כאן הוא דואר אלקטרוני: doctorigbinovia93@gmail.com או whatsapp אותו בטלפון: +2348144480768 אני מבטיח לך שהבעיה שלך תיפתר

    השבמחק
  2. שמחתי מאוד למצוא את Dr.Oduduwa איות כישוף איש קסם צור קשר עם הבלוג המקוון כדי לעזור לי במנות אהבה קסומות למשוך אהבה לשעבר בחזרה, עקבתי בקפידה אחר כל ההוראות שלו תפילות שלב אחר שלב והשראות שעשיתי בעצמי בבית שלי. עם נרות דולקים בלילה. דוקטור אדודה אומר לי כל מה לעשות בביתי בתפילות לילה אוהב תהליך כתיב. עשיתי הכל כמצווה. זה התחיל לעבוד בשבילי, תוך כמה שעות אחר כך קיבלתי שיחת טלפון מאיש בעלי, הייתי כל כך מופתעת ומזועזעת מכיוון שהוא הפסיק להתקשר או לשלוח לי הודעות מאז לפני 3 חודשים, עכשיו אני מייד מבצע תפילות איות אהבה שלי הבעל אנדראה חזר הביתה להתנצל בפני, אני כל כך שמחה עד כמה חלק האהבה עובד על בעלי באופן חיובי תוך יומיים שהוא שוב בבית. כרגע בעלי ואני חיים שנינו מאושרים באהבה יותר מתמיד. אני משמח לאדם הגדול ד"ר אדודווה את כשרונותיו המחוננים. בהתחלה חששתי מספק, אבל אני מנסה את זה וזה יעבוד לטובתי.
    אני ממליץ בכנות על Dr.Oduduwa לכל מי שמבקש להחזיר את יחסי האהבה האבודים או כישוף האהבה למציאת בן זוג אהבה אמיתי. (dr.oduduwaspellcaster@gmail. com)

    השבמחק
  3. שלום חבר נפגעתי ושבור לב כשקרה בעיה גדולה מאוד ביני לבין בעלי לפני שבעה חודשים בנישואיי. כל כך נורא שהוא לקח את התיק לבית המשפט לגירושין. הוא אמר שהוא לעולם לא רוצה להישאר איתי שוב ושהוא כבר לא אוהב אותי. אז הוא ארז מהבית וגרם לי ולילדי לעבור כאבים עזים. ניסיתי בכל האמצעים האפשריים להחזיר אותו, אחרי הרבה תחנונים, אך ללא הועיל. והוא אישר שקיבל החלטה ולא רצה לראות אותי שוב. אז ערב אחד, בדרכי חזרה מהעבודה, פגשתי את חברתי הוותיקה שחיפשה את בעלי. אז הסברתי לו הכל, אז הוא אמר לי שהדרך היחידה שבה אוכל להחזיר את בעלי היא לבקר לזרק כישוף, כי הוא באמת עשה את זה גם. אז מעולם לא האמנתי בקסם, אבל לא הייתה לי ברירה אלא למלא אחר עצתו. לאחר מכן הוא נתן לי את כתובת האימייל של זורק הכישוף שהוא ביקר. ד"ר אלאבה. למחרת בבוקר שלחתי מייל לכתובת שהוא נתן לי, ומטיל הכישוף הבטיח לי שאחזיר את בעלי ליומיים הקרובים. איזו אמירה מדהימה!! אף פעם לא האמנתי, אז הוא דיבר איתי ואמר לי כל מה שאני צריך לעשות. ואז אני עושה אותם בלי עלייה, אז ביומיים הבאים, באופן מפתיע, בעלי שלא התקשר אליי ב-7 החודשים האחרונים התקשר אליי להודיע ​​לי שהוא חוזר. כל כך מדהים !! אז הוא חזר באותו יום, עם הרבה אהבה ושמחה, והתנצל על טעותו ועל הכאב שהוא גרם לי ולילדיי. ואז מאותו יום הקשר בינינו היה חזק יותר מבעבר, בעזרתו של זורק קסמים נהדר. אז, אני אמליץ לך אם יש לך בעיות, צור קשר עם ד"ר אלאבה במייל: dralaba3000@gmail.com או צור איתו קשר בוואטסאפ וב-Viber עם המספר הזה: +1(425) 477-2744.......

    השבמחק